Ποιος φοβάται τα Social Media;  

social_media_illustration

Οι νέοι δρόμοι που ανοίγει η ψηφιακή πραγματικότητα τόσο στην καθημερινή επικοινωνία των πολιτών όσο και στην εμπορική επικοινωνία, το μάρκετινγκ και την πολιτική επικοινωνία, παρουσιάστηκαν στην ημερίδα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας με τίτλο «Ποιος φοβάται τα SocialMedia;»..

Δεκαοκτώ  ειδικοί, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων, επιχειρηματίες και πολιτικοί με ενασχόληση στα socialmedia με τις εισηγήσεις τους συζήτησαν τις επιδράσεις και τις επιπτώσεις που έχουν στην αγορά, στην κοινωνία, στη ζωή.

Ενδιαφέροντα στοιχεία για τη διείσδυση και τη χρήση των socialmedia ανέδειξε η έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, το τμήμα Marketing και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την MRBHellas.

Κατά την έναρξη της ημερίδας, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, Δημήτρης Γ. Μαύρος, τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης των socialmedia από επιχειρήσεις και οργανισμούς, έτσι ώστε «να μη μείνουν απλοί θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει». Αναφερόμενος στην ελληνική πραγματικότητα, υπογράμμισε ότι εταιρείες, οργανισμοί και πολιτικοί δεν φαίνεται να έχουν κατανοήσει επαρκώς τη σημασία των socialmedia και την επιρροή που δύνανται να ασκήσουν στην εικόνα και τη φήμη των προϊόντων, των εταιρειών και των οργανισμών. «Το μυστικό για να αξιοποιήσουμε τη δύναμη των socialmedia βρίσκεται στο να παρατηρήσουμε και να διαπιστώσουμε τι συμβαίνει γύρω μας», πρόσθεσε.

 

    Η έρευνα

 

Στα ευρήματα της έρευνας που παρουσιάστηκε διαπιστώθηκε η εντυπωσιακή αύξηση των χρήσης των εφαρμογών socialmedia. Οι Έλληνες χρήστες επικοινωνούν μέσω των socialmedia με ποσοστά υψηλά σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση του 2009. «Την στιγμή που πέρυσι 22% των ερωτηθέντων γνώριζε τον όρο socialmedia, φέτος το ποσοστό είναι 74%», ανέφερε στην παρουσίαση της έρευνας ο διευθύνων σύμβουλος της MRB, Δημήτρης Α. Μαύρος.

«Η εμπλοκή μεγάλου αριθμού πολιτών/πελατών δείχνει ότι το μέλλον της αμφίδρομης επικοινωνίας έχει ήδη ξεκινήσει και βρίσκεται στα socialmedia, χωρίς όμως την παρουσία των μαρκών, εταιρειών και πολιτικών να εκμεταλλεύονται το χώρο αυτό», πρόσθεσε.

Η έρευνα μεταξύ άλλων έδειξε ότι οι χρήστες ενημερώνονται μέσω των socialmedia και τα εμπιστεύονται περισσότερο. Επίσης, τα socialmedia αλλάζουν τον τρόπο διαμαρτυρίας και οι μεγαλύτερες ηλικίες αρχίζουν και ασχολούνται ενεργά, δημιουργικά και έντονα. Τέλος, η διάδοση των socialmedia αλλάζει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις δημιουργούν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες και βοηθάει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

 

 

 

 

 

 

 

 
 

About the author

More posts by