Σε μεγάλη αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών στο δίκτυο του , στους δήμους Πειραιά , Νικαίας , Ρέντη ,Κορυδαλλού , Κερατσινίου, Δραπετσώνας , Περάματος και Αγ. Βαρβάρας προβαίνει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) από την Τρίτη , 7 του μηνός , το πρωί , που ξεκινά η εμπορική λειτουργία των νέων σταθμών του ΜΕΤΡΟ , στις πλατείες Αγ. Νικολάου, Ελευθερίας και Αγ. Ελεούσσας.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του ΟΑΣΑ « οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον Δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό».
Στη χάραξη αυτή , όπως και σ΄ άλλα θέματα σχετικά με το ΜΕΤΡΟ καμία συζήτηση , πρόταση ή ένδιαφέρον να ασχοληθούν , δεν έχουν όλα αυτά τα χρόνια επιδείξει οι Δημοτικές Αρχές, προπαντός του Κορυδαλλού και της Νικαίας.
Έτσι οι όποιες αποφάσεις ελήφθησαν ΕΡΗΜΗΝ τους ,από τον ΟΑΣΑ.
Ούτε ακόμη και τώρα δεν έχουν εκδώσει μια ανακοίνωση να ενημερώσουν τους πολίτες τους , τι θα συμβεί από την Τρίτη.
Σύμφωνα λοιπόν με τον ΟΑΣΑ , «η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις: Η πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών.
Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών».
Η Α΄φάση
Πιο αναλυτικά, για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:
–Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς – Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον Δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».
Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη.
Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη – Πειραιάς Β’, αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια – Πειραιάς, 827 Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – Άσπρα Χώματα και 846 Νεάπολη – Πειραιάς Α’.
–Διατήρηση της σύνδεσης του Δήμου Πειραιά με τους Δήμους Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Α.Ι.Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά – νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.
–Τροποποίηση ομάδας γραμμών που συνδέουν σήμερα τους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας- Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους Δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.
Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές:
800 (Νίκαια – Πειραιάς),
806 (Κορυδαλλός – Στ. Αιγάλεω),
809 (Σχιστό – Κορυδαλλός – Πειραιάς Α’),
820 (Κερατσίνι – Σταθμός Αιγάλεω),
827 (Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – Άσπρα Χώματα),
828 (Πειραιάς – Άσπρα Χώματα – Γ΄ Νεκροταφείο),
837 (Άνω Αγ. Βαρβάρα – Στ. Αγ. Μαρίνα),
846 (Νεάπολη – Πειραιάς Α’),
Β18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και
Γ18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).
ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΓΚ. ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΜΕΤΡΟ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ
ΔΗΜΟΣ/ΣΗΜΕΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ | ΠΕΡΙΟΧΗ | ΕΙΔΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ | ΣΤ.ΜΕΤΡΟ | ΛΕΩΦ. ΓΡΑΜΜΕΣ |
ΔΗΜΟΣ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ | ΑΝΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ | Απευθείας | ΣΤ. ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ-
ΣΤ. ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ |
837 |
Απευθείας | ΣΤ. ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ
ΣΤ. ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ |
830 | ||
ΚΑΤΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ | Απευθείας | ΣΤ. ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ-
ΣΤ. ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ |
837 | |
ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ | ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ | Απευθείας | ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ | 820 |
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ πέριξ Π. Ράλλη | Απευθείας | ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ | 820, 841 | |
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ πέριξ Γρ. Λαμπράκη | Απευθείας | ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ | 842 | |
ΕΥΓΕΝΕΙΑ
ΧΑΡΑΥΓΗ |
Απευθείας και με μετεπιβίβαση 832-833 | ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ | 820 και σε συνδυασμό με 832-833 | |
ΑΓ.ΜΗΝΑΣ | Με μετεπιβίβαση επί της Π. Ράλλη στην 841, 820 | ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΝΙΚΑΙΑ | 826 συνδυασμός με 841, 820 | |
ΑΓ.ΜΗΝΑΣ | Με μετεπιβίβαση επί της Γρ. Λαμπράκη στην 842 | ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 826 συνδυασμός με 842 | |
ΑΜΦΙΑΛΗ | Με μετεπιβίβαση επί της Π. Ράλλη στην 841, 820 | ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΝΙΚΑΙΑ | 826 συνδυασμός με 841, 820 | |
ΑΜΦΙΑΛΗ | Με μετεπιβίβαση επί της Γρ. Λαμπράκη στην 842 | ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 826 συνδυασμός με 842 | |
ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ | ΣΧΙΣΤΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ-ΑΝΩ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | Απευθείας | ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 806,809,810 (προς σταθμό) |
Απευθείας | ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ | 807 | ||
Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 809, 810 (από σταθμό) | ||
ΤΕΡΜΑ ΚΑΡΑΒΑ | Απευθείας | ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 806 | |
ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ | 807 | |||
ΒΟΡΕΙΑ ΦΥΛΑΚΩΝ | Απευθείας | ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 806,809, 810 (προς σταθμό) | |
ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 809,810 (προς Κορυδ.) | |||
ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ | 807 | |||
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ πέριξ Γρ. Λαμπράκη | Απευθείας | ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 842,806,809, | |
Απευθείας | ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ | 827, 830 (από σταθ.) | ||
Γ’ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ | Απευθείας | ΣΤ. ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 842 | |
Απευθείας | ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ | 827, 909,21,830 (από σταθ.) | ||
Πέριξ ΑΘΗΝΑΣ | Απευθείας | ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 831 (από σταθ.), 830,842 (προς σταθ.) | |
ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 830 (από σταθ.) | |||
ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ-Α.Ι.ΡΕΝΤΗ | ΑΝΩ ΝΕΑΠΟΛΗ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 800,846, |
ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ | 852 | |||
ΝΕΑΠΟΛΗ | Απευθείας | ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 842 | |
ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 800,842,846,809,806,810 | |||
ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΣ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 800,809 | |
ΣΤ.ΑΙΓΑΛΕΩ | 852 | |||
ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 809 | |||
ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 846 | |
ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 750 (προς σταθμ.) | |||
ΝΙΚΑΙΑ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 800,841,820,846,
827,828,909 |
|
ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 809, 831 (από σταθ.), 830 | |||
ΤΟΥΡΚΟΒΟΥΝΙΑ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 800, 842 (από Γρ. Λαμπράκη) | |
ΑΣΠΡΑ ΧΩΜΑΤΑ | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 827,842,21 | ||
ΠΕΡΙΒΟΛΑΚΙ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 809,827 | |
Γ’ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 827,909,21,830 (από σταθ.), | ||
ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 842 | |||
Α.Ι.ΡΕΝΤΗΣ (Θηβών, Μπελογιάννη) | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 828,909 | |
Γ.Π.Ν. ΚΡΑΤΙΚΟ ΝΙΚΑΙΑΣ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 21,827,828,900 | |
ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 842 | |||
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ VILLAGE RENTI | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 909,828,21,827 | |
ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 842 | |||
ΚΤΙΡΙΟ ΚΕΡΑΝΗ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 828 | |
ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ | ΚΕΝΤΡΟ, ΛΙΜΑΝΙ, ΗΣΑΠ, | Απευθείας | ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ | 900,827,828,830,831,810, |
ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 830, 831 (από σταθ.) | |||
ΠΕΙΡΑΙΑΣ | Και με μετεπιβίβαση | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | Στην 900 από την πλ. Καραϊσκάκη σε συνδυασμό με όλες τις διερχ. γραμμές | |
ΑΓ.ΣΟΦΙΑ | Απευθείας | ΣΤ. ΝΙΚΑΙΑ | 909,900 | |
ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 827,810,830,831 (προς σταθ.) | |
ΣΤ.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ | 831 (από σταθ.),830 | |||
ΚΑΜΙΝΙΑ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 828 | |
ΚΟΚΚΙΝΙΑ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 828,909,827 | |
ΤΑΜΠΟΥΡΙΑ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 900 | |
Γ.Π.Ν. ΤΖΑΝΕΙΟ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 909 | |
Μετεπιβίβαση | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 900 σε συνδυασμό με 300,909 | ||
Γ.Π.Ν. ΜΕΤΑΞΑ | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 909 | |
Μετεπιβίβαση | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 900 σε συνδυασμό με 909,906 | ||
ΠΑ.ΠΕΙ. | Απευθείας | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 827,828,900 (συνδυασμός με πεζή μετακίνηση) | |
Μετεπιβίβαση | ΣΤ.ΝΙΚΑΙΑ | 900,827,828 σε συνδυασμό με 915,229 |