Προκαλεί  πρόωρους θανάτους  η ρύπανση  στο λιμάνι του Πειραιά ;

Στοιχεία – σοκ , παρουσίασε ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης  και Επιχειρηματικότητας Πέτρος Κόκκαλης, για τις θανατηφόρες επιπτώσεις που έχει για τους πολίτες του Πειραιά η ατμοσφαιρική ρύπανση από τις τσιμινιέρες των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά

Στα στοιχεία αυτά ο κ. Κόκκαλης αναφέρθηκε μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά με θέμα τους στόχους για  τη μείωση   εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία  μέχρι το 2050, στο πλαίσιο της συνθήκης του Παρισιού  για την κλιματική αλλαγή και των στόχων του Ο.Η.Ε. Την εκδήλωση διοργάνωσε ο Δήμος Πειραιά, το BlueGrowth και ο νηογνώμονας  DNV GL.

 Σύμφωνα με τον κ. Κόκκαλη , “ ένα κρουαζιερόπλοιο στην άγκυρα εκπέμπει σχεδόν τόσα σωματίδια όσο 100.000 αυτοκίνητα. Επομένως είναι μη κοινώς αποδεκτές οι μετρήσεις. Στο λιμάνι του Πειραιά συναντάμε μία τεράστια συγκέντρωση σωματιδίων, διοξείδιο του άνθρακα CO2, διοξείδιο του θείου SO2, οξείδια του αζώτου ΝΟx, κ.α. τα οποία δεν είναι μία απλή υπόθεση προστασίας του περιβάλλοντος, είναι μία ευθεία αιτία για πρόωρους θανάτους».

 Στην εισήγησή του ,ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης  και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης, επισήμανε ότι η Ναυτιλία παρότι είναι  η   λιγότερο  μολύνουσα  ανά κιλό, ανά χιλιόμετρο διαδικασία μεταφοράς εμπορευμάτων,   πρέπει να μειώσει  τις εκπομπές  του διοξειδίου του άνθρακα.  

 Ο κ. Κόκκαλης , επισήμανε ότι το λιμάνι του Ρότερνταμ  έχει θέσει  δύο στόχους: ο ένας είναι το «έξυπνο λιμάνι» και το άλλο είναι  η «απανθρακοποίηση» του λιμανιού. Ακόμη σημείωσε ότι “ πέρα από τις εκπομπές που αφορούν στην αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου, άλλη μία δραστηριότητα που είναι καταστρεπτική για το σύνολο της ανθρωπότητας, η καύση ορυκτών καυσίμων μέσα στα λιμάνια μας και ειδικά σε μας στην πόλη του Πειραιά δημιουργεί μία τεράστια επιβάρυνση».

 
 

About the author

More posts by