Με προσφυγή στο Ευρωπαικό Δικαστήριο απειλεί τον ΟΛΠ ο ΔΣΠ για τις νέες προβλήτες κρουαζιερόπλοιων’

Σημαντική παρέμβαση του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά (ΔΣΠ), υπήρξε στο θέμα της επέκτασης του επιβατηγού λιμένα του Πειραιά στο Χατζκυριάκειο , με την κατασκευή επιβατηγού σταθμού κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμένα.

Την παρέμβαση του ΔΣΠ ζήτησαν , όπως αναφέρει σ΄ανακοίνωση του , “ συλλογικότητες” του Πειραιά, οι οποίες του υπέβαλαν σχετικά υπομνήματα , “ στα οποία αναλύονται οι απόψεις τους για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην υγεία από την  σχεδιαζόμενη από την «Ο.Λ.Π. Α.Ε.» νότια επέκταση των προβλητών της κρουαζιέρας στην Πειραϊκή χερσόνησο, και ζητούν την άποψή του επί των επιπτώσεων που θα έχει αυτή στο περιβάλλον και την δημόσια υγεία των κατοίκων της πόλης”.

Ο ΔΣΠ ζήτησε επίσημα στοιχεία από όλους τους εμπλεκόμενους στην επένυση κρατικούς και μη φορείς. Και αποφάνθηκε ότι” το ανωτέρω προγραμματισμένο έργο το οποίο χωροθετείται στο νότιο άκρο του Λιμένα Πειραιά και την Πειραϊκή χερσόνησο με σκοπό την δημιουργία νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιεροπλοίων δεν τεκμηριώνεται επαρκώς μέχρι σήμερα, δοθέντος ότι δεν προσκομίστηκε από τους Δημόσιους φορείς περιβαλλοντική μελέτη που να καταδεικνύει ότι δύνανται να αποφευχθούν τυχόν κίνδυνοι για το περιβάλλον και την δημόσια υγεία των πολιτών και ειδικότερα των κατοικούντων στην παραλιμένια ζώνη αλλά και ευρύτερα στην μείζονα περιοχή του Πειραιά από:

(α) την αύξηση αέριων ρύπων από τα επιπρόσθετα κρουαζιερόπλοια
(β) την κυκλοφοριακή φόρτιση της περιοχής αλλά και ολόκληρης της πόλης
(γ) τη διαδικασία εκβάθυνσης του λιμένα και τη μεθοδολογία επεξεργασίας και χρήσης των βυθοκορημάτων”.
Επίσης ότι “ επιφυλάσσεται, εφόσον το κρίνει αναγκαίο και το αποφασίσει, να προβεί ενώπιον οποιασδήποτε αρμόδιας Εθνικής ή Ευρωπαϊκής Αρχής για την προστασία των ανωτέρω δικαιωμάτων”.
Ο «Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά» (Δ.Σ.Π.) , διευκρινίζει στη σχετική του απόφαση ότι “ ως επιστημονικό Ν.Π.Δ.Δ. έχει σύμφωνα με τον «Κώδικα περί Δικηγόρων», (Ν 4194/2013)  ως κύρια αποστολή, εκτός των άλλων, την προστασία των συνταγματικών δικαιωμάτων των πολιτών, και κατά συνέπεια έχει έννομο συμφέρον και νόμιμο δικαίωμα για λήψη αποφάσεων ή παρεμβάσεων ενώπιον οποιασδήποτε Δημόσιας Αρχής και Δικαστηρίου επί παντός γενικότερου ζητήματος εθνικού ή κοινωνικού περιεχομένου και ιδιαίτερα όταν θίγονται ατομικά δικαιώματα.
Για τον λόγο αυτό, και δεδομένων των στοιχείων που προσκόμισαν οι ανωτέρω φορείς και οργανώσεις των κατοίκων,  αποφάσισε να απευθυνθεί εγγράφως στην ΟΛΠ ΑΕ και στους κατωτέρω αναφερόμενους επτά (7) Δημόσιους φορείς, ζητώντας από αυτούς κάθε σχετικό έγγραφο:
α)    το  Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
β)    την  Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος.(ΡΑΛ)
γ)    την  Δημόσια Αρχή Λιμένος (ΔΑΛ).
δ)  την  Επιτροπή Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
ε)     το Υπουργείο Ανάπτυξης & Περιβάλλοντος.
στ)   την  Περιφέρεια Αττικής – Περιφερειακή Ενότητα Πειραιώς.
ζ)    Εφορεία  Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων,

Το ΔΣ του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά  αφού έλαβε υπ’ όψιν του όλα τα αποσταλέντα σε αυτόν έγγραφα, τις απαντήσεις των συναρμοδίων φορέων. την εισήγηση της ορισμένης από αυτό Επιτροπής, συνεκτιμώντας την συνταγματική επιταγή του άρθρου 24 παρ. 1 για την προστασία του περιβάλλοντος και των άρθρων 25 παρα.1, άρθρο 28 παρα.1, άρθρο 5 παρα.2, άρθρο 21 παρα.3 και της προβλεπόμενης στο άρθρο 191 παρ.2 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης αρχής της πρόληψης υποβάθμισης του περιβάλλοντος, την προστασία της υγείας του ανθρώπου, την προσαρμοσμένη σε αυτές ελληνική νομοθεσία αλλά και την πάγια νομολογία του ΣτΕ (ενδ/κα 1697/2016 2713/2013, 2430/2010, 1340/2007) σύμφωνα με τις οποίες διατάξεις απαιτούνται μέτρα πρόληψης της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ακόμη και αν ο κίνδυνος για την υγεία των ανθρώπων ή η έκταση της βλάβης είναι αβέβαιη  και με την επιφύλαξη τυχόν νέων στοιχείων που θα προσκομιστούν” αποφάσισε επίσης ότι :

δεν υπεισέρχεται ειδικότερα στο σύνολο των επενδύσεων και στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και την Μελέτη Διαχείρισης Λιμένων Διεθνούς ενδιαφέροντος (Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ) σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ που κυρώθηκε με τον Ν. 4404/2016, που αφορά την πολύπλευρη ανάπτυξη του κεντρικού  Πειραϊκού Λιμένα.
Εστιάζει το ενδιαφέρον του ειδικά στο περιλαμβανόμενο στο «MASTER PLAN» έργο της «Επέκτασης του Επιβατηγού Λιμένα Πειραιά» κατασκευής σταθμού κρουαζιέρας (Νότια Ζώνη-Φάση Α) στο παράρτημα 7.2 του Ν. 4404/16 ΦΕΚ Α’ 126/8-7-2016.”

 
 

About the author

More posts by