Γ. Ραγκούσης :Σε «χειμερία νάρκη» το Υπουργείο Παιδείας.Ανοίγει τα σχολεία χωρίς καμία απολύτως προετοιμασία

 

Ο Βουλευτής της Β ́ Πειραιά, Ιωάννης Ραγκούσης, έχοντας υπόψη του την από 10/1/2021 ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Νίκαιας Αγ.Ι. Ρέντη, την καταθέτει ως αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, επισημαίνοντας τα εξής:

  •  -Η επαναλειτουργία τους περιορίστηκε στις ημερομηνίες, χωρίς να γίνεται καθόλου λόγος από την πλευρά του Υπουργείου για τους όρους για την ασφαλή από εδώ και πέρα επάνοδο μαθητών και εκπαιδευτικών.
  •  -Ακόμα και σήμερα καταγράφονται κενά εκπαιδευτικών σε αρκετά σχολεία και μάλιστα με την παραδοχή του ίδιου του Υπουργείου.
  •  – Με άλλοθι την πανδημία βρήκε την ευκαιρία και προχώρησε σε μια σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών (αύξηση των μαθητών στο τμήμα, τηλεκπαίδευση, τηλεαξιολόγηση, τηλεβαθμοί, αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων με τα πτυχία των Πανεπιστημίων, τράπεζα θεμάτων, αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και μάλιστα που θα ισχύουν και για τους μαθητές της φετινής Γ ́ Λυκείου !!! ).
  •  -Το ΥΠΑΙΘ ας ̈ξυπνήσει ̈ επιτέλους και ας ασχοληθεί και λίγο με τα σοβαρά θέματα της εκπαίδευσης. Δεν μπορεί άλλο να σφυρίζουν αδιάφορα βάζοντας σε κίνδυνο, μέσα από την απραξία τους, ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, ολόκληρη την κοινωνία.

 

Η ανακοίνωση

 

Η σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Νίκαιας Αγ. Ιωάννη Ρέντη, έχει ως εξής :

 

Όλο το προηγούμενο διάστημα έγινε μεγάλη κουβέντα για το πότε πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία. Αρχικά μέσω του εκπροσώπου της Κυβέρνησης ανακοινώθηκε η 11η Ιανουαρίου ως μέρα έναρξης όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τελικά η Κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας πήραν την απόφαση να ανοίξουν μόνο τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, προφανώς χρησιμοποιώντας τις εισηγήσεις των ειδικών κατά το δοκούν κάθε φορά.

Η μεγάλη συζήτηση για την επαναλειτουργία τους περιορίστηκε στις ημερομηνίες, χωρίς να γίνεται καθόλου λόγος από την πλευρά του Υπουργείου για τους όρους για την ασφαλή από εδώ και πέρα επάνοδο μαθητών και εκπαιδευτικών και φυσικά κανένας ουσιαστικός σχεδιασμός δεν υπάρχει και δεν εκπονήθηκε κανένα πλάνο για το σκοπό αυτό , κάτι που αποδεικνύει πως το ΥΠΑΙΘ βρίσκεται σε βαθιά χειμερία νάρκη.

Κατά τα λεγόμενα του Υπουργείου “μετά το κλείσιμο αντέδρασε ¨αστραπιαία¨ και βάσει του ¨ σχεδιασμού¨ που είχε κάνει μοίρασε άμεσα τάμπλετ και τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό που χρειάστηκαν οι μαθητές για την τηλεκπαίδευση¨ που το ίδιο με απόφασή του επέβαλλε”.

Αν και η Πρωταπριλιά αργεί ακόμα, το Υπουργείο φροντίζει τουλάχιστον να μας διασκεδάζει και είναι αυτονόητο είναι πως δεν υπήρχε καμία μέριμνα από την πολιτεία για της ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.

Ακόμα και σήμερα καταγράφονται κενά εκπαιδευτικών σε αρκετά σχολεία και μάλιστα με την παραδοχή του ίδιου του Υπουργείου, με εγκύκλιο που εξέδωσε την 30/1/2020, προς τους Διευθυντές λυκείων και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που τους καλεί ¨να καλύψουν τυχόν κενά με προτεραιότητα την Γ΄ λυκείου και ειδικότερα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ¨ , αλλά κενά υπάρχουν ακόμα ειδικοτήτων σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά ,ειδική αγωγή και παράλληλη στήριξη.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ όλο αυτό το διάστημα δεν έκαναν ουσιαστικά τίποτα προκειμένου να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες για να συνεχιστεί η διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, με όλα τα αναγκαία μέσα προστασίας, όπως ακριβώς δεν έκαναν τίποτα και το διάστημα Μαϊου – Αυγούστου, μετά το πρώτο κλείσιμο των σχολείων την Άνοιξη του 2020 .

Αναγκαία μέσα προστασίας εννοούμε όσα σωστά σημείωναν όλοι οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και εκείνοι οι λοιμωξιολόγοι που δεν προσάρμοζαν την επιστημονική τους άποψη στις επιλογές της κυβέρνησης. Δηλαδή, αραίωση των μαθητών στις σχολικές τάξεις με προσλήψεις εκπαιδευτικών και εξασφάλιση αιθουσών, συνταγογράφιση για δωρεάν τεστ covid στους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς , πρόσληψη μόνιμων καθαριστριών και ορισμό υγειονομικού υπευθύνου σε κάθε σχολική μονάδα. Όλα αυτά δηλαδή που ζητάμε εναγωνίως οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί όλο το προηγούμενο διάστημα και από την πλευρά του το ΥΠΑΙΘ – δια στόματος της κας Κεραμέως – αρκούνταν στην στερεότυπη απάντηση ¨ο ιός στα σχολεία δεν κολλάει¨ και ¨οι μαθητές δεν μεταδίδουν¨ .

Το Υπουργείο πρέπει να πάρει ουσιαστικά μέτρα και να αντιμετωπίσει έστω για μια φορά τους μαθητές ,τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς με σοβαρότητα και να προχωρήσει σε παρεμβάσεις που θα λύνουν τα προβλήματα και όχι σε ανακοινώσεις για λόγους εντυπώσεων όπως: διαφορετικές ώρες προσέλευσης & αποχώρησης , διαφορετικά διαλείμματα ,αφού κάτι τέτοιο θα προκαλούσε αναστάτωση και θα λειτουργούσε ως ¨ντόμινο¨ στο ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολείου, εφόσον υπάρχουν εκπαιδευτικοί που μετακινούνται σε δύο και τρία σχολεία για να καλύψουν ώρες. Με άλλα λόγια, τα σχολεία θα ανοίξουν χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα από τότε που έκλεισαν και ενώ υπάρχει ήδη προβληματισμός και μεταξύ των επιστημόνων για ένα ενδεχόμενο τρίτο κύμα της πανδημίας!

Είναι πια ξεκάθαρο σε όλους πως πρόθεση του ΥΠΑΙΘ αλλά και πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης είναι να προχωρήσει ακόμα παραπέρα σε μέτρα που ορθώνουν σοβαρά εμπόδια στη μορφωτική διαδικασία για τα παιδιά των πολλών, ενώ ταυτόχρονα εμπορευματοποιεί πλευρές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανοίγοντας ακόμα περισσότερο τον δρόμο η μόρφωση να δίνεται με βάση αυτό που αντέχει η τσέπη κάθε οικογένειας.

Με άλλοθι την πανδημία βρήκε την ευκαιρία και προχώρησε σε μια σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών (αύξηση των μαθητών στο τμήμα, τηλεκπαίδευση, τηλεαξιολόγηση, τηλεβαθμοί, αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων με τα πτυχία των Πανεπιστημίων, τράπεζα θεμάτων, αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και μάλιστα που θα ισχύουν και για τους μαθητές της φετινής Γ΄λυκείου !!! ).

Οι μαθητές πρέπει να γυρίσουν στο σχολείο , αυτό άλλωστε είναι το φυσικό τους περιβάλλον και η πολιτεία πρέπει να λάβει μέτρα για την προστασία των μαθητών ,των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

Το ΥΠΑΙΘ ας ¨ξυπνήσει¨ επιτέλους και ας ασχοληθεί και λίγο με τα σοβαρά θέματα της εκπαίδευσης.

Δεν μπορεί άλλο να σφυρίζουν αδιάφορα βάζοντας σε κίνδυνο, μέσα από την απραξία τους , ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, ολόκληρη την κοινωνία.

 

 

 
 

About the author

More posts by