Μητροπολίτης Πειραιώς: Φτάνουν οι άνθρωποι στο σημείο να πιστεύουν ότι μπορεί να γίνουν Θεοί χωρίς το Θεό

 

Στην Ακολουθία του Εσπερινού που τελέστηκε, κατά την διάρκεια της Ιεράς Αγρυπνίας στον Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων (παλαιός Ναός) Καραβά, χοροστάτησε  ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.Σεραφείμ.

Κατά την διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, αφενός στους Αγίους και θαυματουργούς Αναργύρους, αφετέρου στην αιτία των ασθενειών της ψυχής και του σώματος.

Κάνοντας λόγο για τον φόβο και την σύγχυση που προκαλούν τα παγκόσμια γεγονότα των ημερών μας, επεσήμανε πως παρόλο που οι νέες θεότητες όπως η οικονομία, η τεχνολογία κ.α. υψώνουν το κεφάλι τους, ο άνθρωπος τελικά παραμένει ο ίδιος, αναλλοίωτος, αιώνες τώρα και θα είναι πάντα έτσι, γιατί ο άνθρωπος είναι ένα πρόσωπο θεόμορφο που έχει τιμηθεί από την ελευθερία, το μεγαλύτερο δώρο του Θεού στον άνθρωπο. «Μπορεί την ίδια στιγμή να παρεμβαίνει θετικά, αλλά και αρνητικά και να γίνεται ευεργέτης ή ολετήρας, σύντροφος ή διώκτης. Αυτή την μοναδική πάλη ζει και βιώνει τραγικά η εποχή μας», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στους Αγίους Αναργύρους, οι οποίοι, όπως είπε, «εξαγγέλλουν διαχρονικά σε κάθε εποχή την αληθινή οντολογική μας δυναμική», σημείωσε πως «η ζωή είναι μια περιπέτεια η οποία εξάγει σε αναψυχή, εάν τεθεί μέσα στο πλαίσιο της Θείας αγάπης και της Θείας Αποκαλύψεως». «Οι Άγιοι Ανάργυροι οι θαυματουργοί από την αρχή της ιστορίας της Εκκλησίας έως σήμερα είναι εκείνα τα μοναδικά πρόσωπα που μας προσφέρουν αυτή την κατανόηση: ότι είμαστε πρόσωπα που απεικονίζουν στο χώρο και το χρόνο, τον αιώνιο Δημιουργό της ζωής», πρόσθεσε ο Σεβασμιώτατος, συμπληρώνοντας πως οι Άγιοι Ανάργυροι εξαγγέλλουν πως έχουμε σώμα και ψυχή αθάνατη και ότι η θεραπεία του ανθρώπου δεν πρέπει να είναι μονοδιάστατη, αλλά πρέπει να καταλαμβάνει τον όλον άνθρωπο.

Στο σημείο αυτό μιλώντας για τα σκηνώματα των Αγίων, υπογράμμισε πως μένουν αδιαλώβητα και άφθαρτα ανά τους αιώνες, επειδή χαριτώθηκαν και αποπνέουν τη Χάρη του Θεού. «Οι Άγιοι Ανάργυροι, θεραπεύοντας πρώτα την ψυχή μας και ύστερα το σώμα μας, μας λένε ότι είμαστε ναοί του Αγίου Πνεύματος», επεσήμανε, τονίζοντας παράλληλα πως το σώμα μας δεν είναι κάτι χυδαίο, κάτι βρώμικο, κάτι μολυσμένο, αλλά ένα σκήνωμα όπου μέσα υπάρχει η αθάνατη ψυχή μας, η οποία δεν έχει ως κέντρο τον εγκέφαλο, όπως ισχυρίζονται η υλιστές, αλλά το όλον σώμα.

«Αυτή η αθάνατη ψυχή είναι που κινεί τον άνθρωπο και η οποία χαρίζει στον άνθρωπο την ενσυναίσθηση, την ελεύθερη βούληση να επιλέγει ή να αρνείται, να πράττει ή να μην πράττει», είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος, υπογραμμίζοντας πως για αυτό το λόγο και δεν προσδοκούμε ανάσταση ψυχών, αλλά ανάσταση νεκρών σωμάτων.

«Ένα τέτοιο εχέγγυο είναι η Υπεραγία Θεοτόκος η οποία τρεις ημέρες μετά την κοίμηση της μετέστη στους ουρανούς», συμπλήρωσε και τόνισε: «Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο δεν έχουμε το δικαίωμα να το περιφρονούμε, να το υπερτονίζουμε, να το θεοποιούμε ή να το απαξιώνουμε, γιατί τότε έρχονται οι έμπρακτες αποδείξεις της αποτυχίας μας». «Όλες οι ασθένειες του σώματός μας είναι ακριβώς η δική μας συμμετοχή στην πτώση του ανθρώπου». «Από την κτιστή ύλη δεν μπορεί να προκύψει αθάνατη πραγματικότητα. Μόνο από την κοινωνία με τον άκτιστο Δημιουργό της ζωής, μπορεί να υπάρξει και να προκύψει ζωή άκτιστη».

Αναφερόμενος στην κολυμβήθρα της Βηθεσδά και στο θαύμα του παραλυτικού σημείωσε πως «ο Κύριος συγχωρούσε πρώτα τις αμαρτίες και την ίδια στιγμή ο άρρωστος ανορθωνόταν και θεραπευόταν, γιατί ακριβώς είχε εκλείψει η πηγή της ασθένειας που είναι η αμαρτία, η οποία γεννά και παρέχει θάνατο».

Σήμερα υπάρχει μία διαστρέβλωση των πραγμάτων. Διαχέεται το ψεύδος και η κακότητα ότι, δήθεν, ο άνθρωπος μπορεί να διαπράττει ότι θέλει και σκέφτεται χωρίς καμία συνέπεια «και μάλιστα αυτή την παράνοια την δοξάζουμε, την θεσμοθετούμε, την χειροκροτούμε και την κάνουμε έννομο αγαθό χωρίς να ντρεπόμαστε για αυτή την τραγικότητα που έχει έρθει ως μία οδύνη θανάτου στη ζωή μας και στην ζωή του κόσμου μας», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος υπογραμμίζοντας πως «οι άνθρωποι παρόλη την τεχνολογική τους πρόοδο και επάρκεια, συνεχίζουν να παραμένουν στον ίδιο ακριβώς τραγικό σταθμό της πνευματικής ανωριμότητας και να χρειάζεται πολύς πνευματικός αγώνας για να προσελκύσουμε τη χάρη του Θεού». «Γι’ αυτό έχουμε ανάγκη τους Αγίους Αναργύρους οι οποίοι είναι ιατροί των σωμάτων και των ψυχών και μας χαρίζουν την θεία θεραπεία που είναι η συγχώρηση των αμαρτιών δια της μετανοίας», πρόσθεσε.

«Σε αυτή την τραγική εποχή καλούμαστε να ζήσουμε την εμπειρία των Αγίων Αναργύρων, να επικαλεστούμε την Χάρη τους και να ζητήσουμε το έλεός τους, γιατί τα μηνύματα των καιρών μας είναι τραγικά. Φτάνουν οι άνθρωποι στο σημείο να πιστεύουν ότι μπορεί να γίνουν Θεοί χωρίς το Θεό», ανέφερε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος, επισημαίνοντας πως «μέσα από την εγωπάθεια νομίζουμε ότι μπορούμε να είμαστε αυτάρκεις και να μην έχουμε ανάγκη παρά μόνο τον εαυτό μας».

«Οι Άγιοι Ανάργυροι οι θαυματουργοί έρχονται σήμερα να μας χαρίσουν την αυτογνωσία μας, να μας πουν πόσο πολύτιμοι είμαστε για τη ζωή και για τον Κύριό μας» ο οποίος «μπήκε στην ιστορία για να μας θεραπεύσει από κάθε νόσο και κάθε αστάθεια ψυχής και σώματος», είπε καταλήγοντας, ευχόμενος σε όλους «καλό πνευματικό αγώνα και υγεία ψυχής και σώματος».