Αντιπαιδαγωγικές συνθήκες επαναφέρει η κυβέρνηση στα σχολεία .
Το υπουργείο Παιδείας –μέσω της Περιφεριακής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και της ΔΙΔΕ Πειραιά, οριστικοποίησε την κατάργηση πολλών τμημάτων σε σχολεία των δήμων του Πειραιά .
Το αποτέλεσμα είναι , σύμφωνα μ΄ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά, τα τμήματα να έχουν μέχρι και 27 μαθητές , μ΄ότι αρνητικό αυτό σημαίνει στην εκπαιδευτική διαδικασία .
Αναλυτικά , σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, τα σχολεία και τα μήματα που κόπηκαν είναι τα εξής :
- στο 10ο ΓΕΛ Πειραιά να στοιβάζονται οι μαθητές/μαθήτριες της Β’ Λυκείου σε 3 τμήματα των 27 παιδιών (!), παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μαθητές/μαθήτριες με γνωματεύσεις (μαθησιακές δυσκολίες κ. α.).
- στο 14ο Γυμνάσιο Πειραιά στην Α’ και στη Β’ Γυμνασίου δημιουργούνται τμήματα των 25 και 26 μαθητών, με δεκάδες γνωματεύσεις
- στο 1ο ΓΕΛ Δραπετσώνας στη Β’ Λυκείου δημιουργούνται 2 τμήματα των 26 και 1 των 25 μαθητών
- στο ΕΠΑΛ Κορυδαλλού δεν εγκρίνονται 2 τμήματα Γενικής Παιδείας, με αποτέλεσμα 26 και 27 μαθητές στην τάξη
- στο 5ο ΓΕΛ Κορυδαλλού κόβεται ένα τμήμα της Β’ Λυκείου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τμήματα των 27 μαθητών
- στο ΓΕΛ Καμινίων, μετά τις διαμαρτυρίες γονιών-εκπαιδευτικών και μαθητών/μαθητριών και μετά τη μαζική συμμετοχή στην κινητοποίηση της Παρασκευής 18/10 στη ΔΙΔΕ Πειραιά, τα τμήματα θα παραμείνουν 4 (από 3 που ζητήθηκαν). Ο αγώνας, συνεπώς, έφερε αποτέλεσμα!
- στο 9ο Γυμνάσιο Νίκαιας κόβεται το 4ο τμήμα της Β’ Γυμνασίου, με αποτέλεσμα οι μαθητές/μαθήτριες να στοιβάζονται σε 3 26αρια τμήματα, με 15 μαθητές/μαθήτριες να διαθέτουν γνωμάτευση από ΚΕΔΑΣΥ για διάφορα ζητήματα!
- στο 4ο ΓΕΛ Κορυδαλλού κόβεται ένα τμήμα της Β’ Λυκείου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τμήματα των 26 και 27 παιδιών!
- στο 3ο ΓΕΛ Κορυδαλλού κόβεται επίσης ένα τμήμα της Α’ Λυκείου, με αποτέλεσμα μεγάλο αριθμό μαθητών/μαθητριών στην τάξη.
- Στο 2ο ΓΕΛ Πειραιά κόβεται το 4ο τμήμα της Γ’ Λυκείου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία 3 τμημάτων, με 27, 27 και 20 μαθητές. Οι 20 μαθητές στοιβάζονται σε μία αίθουσα μόλις 20 τ.μ. (ουσιαστικά αποθηκάκι), γεγονός που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα εκπαιδευτικών και μαθητών σε περίπτωση έκτακτου γεγονότος (π.χ. σεισμό). Τα άλλα 2 τμήματα είναι των 27 μαθητών/μαθητριών (στη Γ’ Λυκείου!).
- στο 9ο Γυμνάσιο Πειραιά κόβονται 2 τμήματα, ένα σε Α’ και ένα σε Γ’ Γυμνασίου, παρά το γεγονός πως υπάρχουν παιδιά με γνωματεύσεις από ΚΕΔΑΣΥ
- στο 5ο ΓΕΛ Νίκαιας κόβεται τμήμα στην Α’ Λυκείου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία τμημάτων με 26 και 27 μαθητές/μαθήτριες στην τάξη.
- στο Γυμνάσιο Αμπελακίων Σαλαμίνας κόβονται 2 τμήματα, 1 στην Α’ και 1 στη Β’ Γυμνασίου. Είναι το σχολείο που επεδίωκαν στην αρχή της χρονιάς να κόψουν τμήμα και στη Γ’ Γυμνασίου, δηλαδή 3 συνολικά!
Κατά την ΕΛΜΕ Πειραιά , ενδέχεται να είναι περισσότερα τα σχολεία όπου καταργήθηκαν τμήματα και να μην έχει ενημερωθεί.
« Τιραμόλα» οι εκπαιδευτικοί
Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, « εκτός όμως του μεγάλου αριθμού των μαθητών/μαθητριών στην τάξη, οι μη εγκρίσεις τμημάτων οδηγούν εκπαιδευτικούς, που μέχρι σήμερα διδάσκουν σε αυτά τα παιδιά, εκτός τάξης και σε άλλα σχολεία, αφού … βρίσκονται ξαφνικά να περισσεύουν. Καταστρέφεται με αυτό τον τρόπο βίαια η παιδαγωγική σχέση με τους/τις μαθητές/μαθήτριες, που θέλει χρόνο να χτιστεί.
Οι συνάδελφοι είναι αναγκασμένοι να αναζητούν ώρες σε άλλα σχολεία, την ώρα που η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει.
Ταυτόχρονα με τη μη έγκριση της διάθεσης δεκάδων εκπαιδευτικών στη ΔΙΔΕ Πειραιά από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής (βλέπε ανακοίνωση ΕΛΜΕ ), που εργάζονταν εκεί για χρόνια, δημιουργείται ένα απίστευτο μπάχαλο-ντόμινο μετακινήσεων εκπαιδευτικών, αλλά και “βροχή” ενστάσεων-διαμαρτυριών συναδέλφων/συναδελφισσών (ιδιαίτερα μετά την πράξη 43 του ΠΥΣΔΕ).
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα συναδέλφου που δίδασκε σε ΓΕΛ και αναγκάστηκε να παρατήσει τους μαθητές του, ενώ στάλθηκε ξαφνικά να συμπληρώσει ωράριο στην Σαλαμίνα! Είναι χαρακτηριστικό άλλο παράδειγμα συναδέλφου, που διδάσκει μαθήματα κατεύθυνσης και τώρα, με τη μη έγκριση τμήματος, καλείται να συμπληρώσει ωράριο σε άλλο σχολείο».