Οι Δήμοι ΣΙΩΠΟΥΝ -Τμήματα μέχρι και με …27 (!) μαθητές σε σχολεία Κορυδαλλού -Νίκαιας-Κερατσινίου -Πειραιά

 

 

Πολυπληθέστατα τμήματα  εξαναγκάζει η κυβέρνηση  , να δημιουργήσουν τα σχολεία , στο πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής  συρρίκνωσης τους , που  εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια .

Την ίδια στιγμή οι λαλίστατοι σ΄άλλα θέματα – ακόμη και …εξωτερικής πολιτικής- Δήμοι σιωπούν παντελώς.

Καμία συζήτηση , ούτε καν νύξη για το τι συμβαίνει στα σχολεία , στις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων τους.

Και όλα αυτά ενώ – όπως καταγγέλλεται από τη δραστήρια ΕΛΜΕ Πειραιά- ότι :

  • στο 7ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού ζητούν τη δημιουργία 3 τμημάτων με 79 μαθητές στη Γ’ Γυμνασίου, δηλαδή τμήματα με 26 και 27 μαθητές
  • στο 5ο ΓΕΛ Νίκαιας ζητήθηκε η μείωση των τμημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικής Κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου (από 4 σε 3), δημιουργώντας δύο 27αρια και ένα 26αρι τμήμα. Πώς θα προετοιμαστούν παιδιά για πανελλήνιες εξετάσεις; Και μάλιστα τη στιγμή που υπάρχει πληθώρα μαθητών/μαθητριών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
  • στο 5ο Γυμνάσιο Κερατσινίου ζητούν 3 τμήματα στη Β’ Γυμνασίου, από 4, δηλαδή ζητούν να δημιουργηθούν 2 τμήματα των 27 παιδιών και 1 των 26 παιδιών.
  • στο 2ο ΓΕΛ Κερατσινίου ζητούν τη δημιουργία 4 τμημάτων, από 5, για την Α’ Λυκείου, όταν είναι εγγεγραμμένα 108 παιδιά. Δηλαδή, 4 27αρια τμήματα!
  • Στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου καταργούν ένα τμήμα της Β’ λυκείου που επηρεάζει τη σύνθεση και τον πληθυσμό των υπόλοιπων τμημάτων, αφού οι αίθουσες διδασκαλίες είναι μικρές και δεν μπορούν να φιλοξενήσουν μεγάλο αριθμό μαθητών, καθώς χρησιμοποιούνται ως τέτοιες κι άλλοι εκπαιδευτικοί χώροι .

–      στο Γυμνάσιο Καμινίων ζητήθηκε η μείωση του αριθμού των τμημάτων κατά δύο. Η Γ’ Γυμνασίου, με 104 μαθητές/μαθήτριες, πρέπει να κάνει 4 τμήματα των 26 παιδιών, από 5 που είχε. Πολλοί μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, υπάρχουν μαθητές που δεν μιλούν καν ελληνικά…

–             στο 2ο Γυμνάσιο Καλλίπολης υπάρχουν τμήματα των 26 μαθητών/μαθητριών στην Α’ Γυμνασίου, από συγχώνευση τμήματος που ζητήθηκε φέτος, αλλά και στη Γ’ Γυμνασίου.

Επιπλέον, σημειώνει «  αποτελεί “κανονικότητα” για ΥΠΑΙΘΑ-ΠΔΕ Αττικής-ΔΔΕ Πειραιά η δημιουργία τμημάτων των 25 και 26 μαθητών/μαθητριών σε μια σειρά σχολεία (ενδεικτικά στο 1ο ΓΕΛ Κορυδαλλού στη Β’ Λυκείου, στο 7ο Γυμνάσιο Κερατσινίου, στο 4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου στη Β’ Γυμνασίου, στο Γυμνάσιο Καμινίων στην Α’ Γυμνασίου κ.α.)».

Μάλιστα , όπως υπογραμμίζει η ΕΛΜΕ Πειραιά , « τα παραπάνω παραδείγματα είναι μόνο ενδεικτικά και ασφαλώς υπάρχουν και άλλα».

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Πειραιά «ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ και όλος ο μηχανισμός της Διοίκησης (Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά) δίνουν οδηγίες για συγχωνεύσεις τμημάτων και αυστηρή τήρηση της κείμενης νομοθεσίας (μεταφέροντας μάλιστα την ευθύνη στους/στις διευθυντές/διευθύντριες για το αν εφάρμοσαν την κείμενη νομοθεσία ή αν τα κενά που αποστέλλουν είναι αληθή).

Απαιτούν να τηρηθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη, που φτάνει μέχρι και 27 για Γυμνάσια και Λύκεια (και 25 στη Γ’ Λυκείου), την που σε κάθε τμήμα υπάρχει πλήθος μαθητών/μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες ή/και αναπηρίες.

Αξιοποιούν για τον σκοπό αυτό, εκτός από τις εγκυκλίους που καθορίζουν το μέγιστο αριθμό παιδιών ανά τάξη, τη νέα νομοθετική ρύθμιση του καλοκαιριού, σύμφωνα με την οποία, δεν θα μειώνεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών, αν στο σχολείο λειτουργεί Τμήμα Ένταξης ή στο τμήμα υπάρχει εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης (κάτι που συμβαίνει σχεδόν πάντα). Με τη ρύθμιση αυτή, έκλεισαν και την τελευταία χαραμάδα για μείωση του μέγιστου αριθμού παιδιών στην τάξη, όπως προειδοποιούσε η ΕΛΜΕ Πειραιά.Πολλά τμήματα, στα οποία μέχρι πέρσι μειωνόταν ο μέγιστος αριθμός των μαθητών και “έσπαγαν” (με αγώνες και διεκδίκηση φυσικά), τη φετινή σχολική χρονιά, μένουν ως έχουν».

Αντίθετα , επισημαίνει η ΕΛΜΕ Πειραιά  «για τα Ωνάσεια, ο μέγιστος αριθμός μαθητών είναι 25, για τα υπόλοιπα 27… Κατά τα άλλα, το ΥΠΑΙΘΑ δεν προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων και το διαχωρισμό τους σε “καλά” και “κακά”.»

Η ΕΛΜΕ  τονίζει ότι « το κλείσιμο τμημάτων, ο πολύ μεγάλος αριθμός παιδιών σε κάθε τμήμα, υπονομεύει αφόρητα τη μαθησιακή διαδικασία.

Πώς θα μπορέσει να σταθεί ο/η εκπαιδευτικός δίπλα σε όλα τα παιδιά; Ιδιαίτερα, όταν γυρίζει από σχολείο σε σχολείο; Όταν υπάρχουν ειδικότητες που φτάνουν να έχουν έως και 14 τμήματα στην ευθύνη τους;

Επιβεβαιώνεται πως τα ωραία και μεγάλα λόγια για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, είναι “φύκια για μεταξωτές κορδέλες”. Η σκληρή πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο. Η μόρφωση των μαθητών/μαθητριών, οι μορφωτικές τους ανάγκες αντιμετωπίζονται σαν κόστος, με αποτέλεσμα, να έχουμε μόνιμους διορισμούς πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, προσλήψεις αναπληρωτών που δεν επαρκούν για την κάλυψη όλων των κενών, την κατάργηση τμημάτων και ταυτόχρονα τη δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων στους εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον, δημιουργούν τεράστια ανησυχία και αγωνία σε δεκάδες εκπαιδευτικούς, που δεν ξέρουν πού θα συμπληρώσουν το ωράριό τους. Την ώρα, που οι αιτήσεις για την συμπλήρωση ωραρίου έχουν ολοκληρωθεί και πολλά κενά έχουν ήδη καλυφθεί, δεκάδες εκπαιδευτικοί θα ξεκινήσουν να ψάχνουν δυο ώρες εδώ και δυο παραπέρα… Το γεγονός αυτό, υπονομεύει ευθέως τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, την ίδια την αξιοπρέπειά τους, συνεπώς και την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία».