Πλήρη επιβεβαίωση όσων αναφέραμε εδώ και 1,5 χρόνο , σχετικά με τα προβλήματα που υπήρχαν για την έγκαιρη ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής του ΜΕΤΡΟ έως τη Νίκαια, αποτελούν οι δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή κατά την προ ημερών επίσκεψη του , στο υπό κατασκευή σταθμό «Αγ. Βαρβάρα».
Τότε και ενόψει των Δημοτικών Εκλογών του Μάιου , πέρυσι , είχαμε δεχθεί ομοβροντία συκοφαντικής επίθεσης , γιατί αμφισβητούσαμε την δαπανηρή προπαγάνδα της τότε Δημοτικής Αρχής Κασιμάτη , ότι τάχα το ΜΕΤΡΟ θα λειτουργούσε λίγες μέρες μετά , τον…Ιούνιο του 2019.
Ο Κορυδαλλός τότε είχε κατακλυστεί με δεκάδες χιλιάδες πολυτελή φυλλάδια ότι « το ΜΕΤΡΟ έρχεται» ενώ στις ομιλίες και συνεντεύξεις τους , τόσο ο Στ. Κασιμάτης , όσο και κορυφαία στελέχη του , όπως ο τωρινός επικεφαλής της παράταξης Γρ. Γουρδομιχάλης , « αναφέρονταν» σ΄αυτό .
Τι και αν η πλατεία ήταν ακόμη ένα απέραντο σκάμμα , τι και αν οι εργασίες κατασκευής ήταν ακόμη πίσω , τις και αν ούτε διαγωνισμοί δεν είχαν γίνει για εκδοτήρια κ.α .
« Απτόητη» η τότε Δημοτική Αρχή , κορόιδευε κατάμουτρα τους πολίτες , χιλιάδες εκ των οποίων την πίστεψαν τότε και της έδωσαν –απατηλά τελικά – τη ψήφο τους.
Μάλιστα τότε , απ’ όλους τους υποψηφίους δημάρχους που είχε θέσει το θέμα και δημόσια αποκάλυπτε στις ομιλίες του , τα ψεύδη της διοίκησης Κασιμάτη , ήταν ο νυν αντιδήμαρχος , Γιώργος Δημόπουλος .
Ούτε ο νυν δήμαρχος κ. Χουρσαλάς , ούτε κανείς άλλος, αναφερόταν σ΄αυτό το « ψεύδος του αιώνα», δείχνοντας έτσι ότι αποδέχονταν έστω και σιωπηρά το « παραμύθι» αυτό, για διάφορους λόγους ο καθένας τους .
Δυστυχώς , όμως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του , ο κ. Δημόπουλος , ακολούθησε μια διαφορετική πορεία, ξεχνώντας τι έλεγε όταν ήταν αντιπολίτευση.
Καμία ενημέρωση αυτούς τους 9 μήνες του Δημοτικού Συμβουλίου ,καμία προετοιμασία σχετικά με το ΜΕΤΡΟ.
Καραμανλής
Ο κ. Καραμανλής από την Αγ. Βαρβάρα , ανακοίνωσε ότι η Γραμμής έως την πλατεία του Αγ. Νικολάου στη Νίκαια , θα αρχίσει να λειτουργεί στα μέσα Ιουλίου. «Πλέον ολοκληρώνουμε τις δοκιμές όλων των συστημάτων, ώστε οι τρεις σταθμοί να λειτουργήσουν στις αρχές του προσεχούς Ιουλίου», τόνισε .
Ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε ότι πέρυσι τον Ιούλιο , η νέα κυβέρνηση παρέλαβε το έργο με σημαντικά προβλήματα τόσο στο κατασκευαστικό κομμάτι « όσο και το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσης του με το κεντρικό σύστημα».
Πρόβλημα , μόνο εμείς , το Korydallosnews.gr, επιμέναμε τότε ότι υπήρχε.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι παρέλαβε άλυτο το συγκεκριμένο πρόβλημα και ως εκ τούτου ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωνόταν η κατασκευή των σταθμών, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του. «Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε…», σχολίασε και πρόσθεσε:
«Και σε λιγότερο από δύο μήνες από σήμερα, οι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας θα μπορούν να απολαμβάνουν το Μετρό με άνεση και ασφάλεια».
Τι έχει γίνει ήδη
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462 εκ. ευρώ.
Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.
Πιο αναλυτικά, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές).
Εντός του Ιουνίου, προγραμματίζεται η διενέργεια της τελικής δοκιμαστικής λειτουργίας με συρμό, και μετά την ολοκλήρωσή της οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» θα είναι έτοιμοι για εμπορική λειτουργία στις αρχές Ιουλίου 2020.
Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.).
Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να έχει έως τότε υλοποιήσει το σύστημα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων, για την ομαλή λειτουργία των σταθμών. Οι επιφανειακοί χώροι δε, θα είναι πλήρως λειτουργικοί.
Σημειωτέον ότι οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά.
Εν τω μεταξύ, στο σταθμό του Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις της πλάκας θεμελίωσης, στους σταθμούς «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις, ενώ στο «Δημοτικό Θέατρο» είναι σε εξέλιξη εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.